NOTÍCIES

CONCURS DE NARRATIVA

A l´IES Serpis se celebra l´anual concurs de narrativa

external image cleardot.gifAndrea Lázaro

El mes passat els tutors van informar a totes les classes d´un concurs de narrativa que se celebraba a l´institut IES Serpis. Els professors ens van dir que aquest concurs es feia per a què els alumnes es comencen a interessar pel món de l´escriptura. Els resultats es donaran pels últims dies del curs, no se sap exactament quin. El primer premi consta d´uns cent euros, el segon d´uns cinquanta i el tercer d´uns vint-i-cinc. Encara no se sap a ciència certa, però es creu que el diners es donaran en bons. L´alumnat continua a l´espera que anuncien al guanyador.

Crec que aquest concurs és una molt bona idea, jo mateix he participat. Crec que és una bona oportunitat per a tots els xiquets i xiquetes de l´IES Serpis a qui els agrade escriure històries de tots els tipus: còmiques, misterioses, terrorífiques... cadascun al seu estil personal. Així els participants podràn gaudir fent una activitat tan agradable, divertida i educativa com és escriure una història, que desenvolupa la imaginació de tots els participants.

Anime a tots els xiquets i xiquetes a participar l´any que ve al concurs de narrativa de l´IES Serpis.

8 de juny del 2011………………………………………………………ESPORTS

Campionat d´hoquei femení d´Espanya infantil

Dues alumnes de l´ IES Serpis participen al campionat d´hoquei femení amb l´equip del Giner de los Ríos

Rocío Serrano Moya 1r ESO C

Andrea Lázaro i Beatriu Domingo, van haver de treballar molt amb el seu equip per a poder anar al campionat d´hoquei femení d´ Espanya . Per a poder participar el seu equip i elles van haver de jugar contra el Xaloc, el dia 12 d´abril, amb qui van tindre una diferència de tres gols. Giner de los Ríos es va quedar primer a València.
Pocs dies després, Giner de los ríos va anar a jugar el campionat d´Espanya a la Malvarrosa, els dies 27, 28, 29 i 30 d´abril .

Es van preparar molt per al campionat però no va haver sort , ja que açò estava molt clar perquè les seues contrincants es portaven amb elles un any i mig de diferència (que és massa en hoquei). Aleshores, l`équip va anar als canviadors plorant, excepte Andrea i una altra companya, que van ser fortes i no van plorar i van estar recolzant les seues companyes. Andrea i Beatriu segueixen lluitant per a donar el millor de si mateixes . Andrea diu: Estic segura que l` any que ve no ens pasará el mateix al Campionat…..

Notícies: Successos
Robatori Sense Éxit
A la ciutat de Girona van entrar quatre lladres i quasi van furtar sis samarretes amb el valor de 500 euros.
Saba Khundoo
El dia sis de Gener es va produir un robatori en el carrer més prestigiòs de Girona, Les Rambles, que és troba en el centre de la ciutat. Aquest carrer hi ha moltes tendes de marques importants, entre aquestes està la tenda de ma tia que és un outlet de marques que s´anomena Estock Company .
Aquest dia jo vaig estar en la tenda amb la meua germana, mare i tia, que és l´engarregada d´aquesta tenda. Estaven esperant a tancar la tenda i anar ja a casa, quan van entrar tres xics sudamericans i van estar mirant la roba d´una forma estanya. La meua tia va dir a la meua mare que s´aproximara a ells perquè la caixa estava al final de la tenda i al principi hi havia molta roba, que era molt fàcil d´agafar. La meua mare va a apropar-se a a ells i de sobte van agafar sis caixes amb una samarrreta de Dolce & Gabanna amb el valor de 100 euros cada una. Ma mare i ma tia van anar corrent darrere d´ells. Ma tia va tornar a la tenda perquè si no es trobava sola amb mi i la meua germana, però ma mare va anar darrere d´ells per un pont quan un xic va veure que ma mare deia: ¡Al lladre, al lladre! Aquest xic va ajudar a ma mare i els lladres es van espantar i van tirar les samarretes, que estaven en caixes, al sòl. El xic va a arreplegar-les i va vindre a la tenda. Ma tia va comprovar que habien furtat sis caixes però una d´elles estava buida perquè ma tia havia posat una al aparador. Tots vam agrair al xic per les samarretes perquè si no haguera vingut haguérem perdut 500 euros. Al xic li vam agrair amb un vale regal de 50 euros.
Després de tot això vam pensar en denunciar-los però al final no ho vam fer perquè no vam perdre res.
Va ser un succés molt emocionant i divertit.

CELEBREM EL DIA DEL LLIBRE

M´agrada llegir per a informar-me de les notícies del món i ser més culta.
Llegir és conéixer els meus sentiments més profunds.
Saba Khundoo

REPORTATGE DE LA VISITA DEL MUSEU DE TITELLES D'ALBAIDA

El dimecres 2 de març pel matí vam fer una eixida amb autobús per anar al Museu de Titelles d`Albaida, en una activitat que va ser proposada pels mestres de valencià.

Vam anar els grups de 1r d'ESO a,b i c, dos professors de Valencià i una mestra d´Educació Física.

Vam vore molts titelles i els gegants i cabuts d´Albaida, uns caragols de plastilina, titelles del món de Xina, Índia, etc; i un vídeo molt interessant sobre els diferents tipus de titelles que hi ha al món, com la titella de drap.

P1160271.jpg titelles.jpg
Laura V. Ferrer
Hem vist titelles de diferents tipus, origen, grandàries, formes... Hi havien unes xinesses, altres àrabs.
També hi havien unes de corda, que eren els personatges de Pinotxo. Altres, per a mi les més gracioses, representaven a hòmens i dones famosos (Zapatero, Rajoy, Rita, Belen Esteban, etc).gegant.jpg
Hem anat perquè es va organitzar una eixida escolar al museu per part dels professors de Valencià. Els professors que van anar: Genís, Ana i Pilar. D'alumnes van anar totes les classes de 1r. Alguns xiquets no van anar perquè no volien o perquè estaven castigats per mal comportament. Amb autobús van anar els alumnes, Genís i el conductor. Ana i Pilar van anar amb el cotxe d'Ana. Va ser, mes o menys, 1 hora de viatge. Ha sigut una excursió molt interessant.

Marian Oliver

El dia 2 de març vam anar a Albaida per vore el museu de titelles. Els titelles són de diferents materials com drap, suro, paper, espuma.
Em vaig divertir un muntó després de vore tots els titelles i el vídeo que ens van posar. Vam fer també un taller de titelles on cadascú va fabricar la seva pròpia titella, amb les quals estem fent una representació de titelles a classe. "Mola un montó".

Javier Rodriguez

Quan vam arribar al museu ens dividiren en dos grups: uns veien el museu i els altres feien una activitat per fer titelles. El meu grup primer vam anar a veure el museu: en una sala ens vam posar un reportatge sobre els tipus de titelles, l'explicació de perquè el museu estava a Albaida i no en un altre lloc Després vam fer un recorregut pel museu guiat un moment. En el museu hi havia tot tipus de titelles de diferents parts del món, també estava la famosa titella de "PINOTXO".Pinotxo.jpg
Quan vam acabar de veure el museu anàrem a fer la nostra titella.
Aquest viatge va ser proposat pel departament de valencià perquè creien que era una bona idea. I així ho va ser.

Andrea Lázaro

L´eixida al Museu de Titelles d´Albaida es va fer amb la classe de Valencià. A l´autobús ho vam passar molt bé: escoltàvem música, parlàvem amb els amics… Realment, vam anar perquè a la professora li va parèixer interessant veure un museu de titelles de totes les èpoques i llocs del món. Vam veure titelles molt bonics: xinesos, russos, valencians… etc. Tots treballats a mà, la qual cosa els converteix en peces úniques. També hi havien gegants i cabots.

Ens van mostrar un vídeo en què un titella ens presentava el museu i ens ensenyava altres titelles. També vam veure figuretes de plastilina. caragols.jpg

Quan vam acabar la visita, vam fer tots un titella.

Va ser una excursió molt interessant i divertida.

Quan vam tornar, vam fer un teatre de titelles a classe per parelles.